Nye Bris

Nye Bris

Vi har utviklet oss mye de siste årene. På Bris tilbyr vi trening, rehabilitering, fysioterapi og livsstilsendring. Vi har et variert tilbud for alle nivå; gammel, ung, utrent eller sprek – alt under samme tak.
Les mer
Trening frem mot våre fjellturer

Trening frem mot våre fjellturer

Smart trening før fjelltur og datoer for Bris sine turer. Før disse eventyrene starter må vi gjøre en innsats på styrke og kondisjonstrening. Turene vi har satt opp i år krever at du er i god form, fordi det er mange høydemeter å gå opp og man skal ha sterke nok kne, hofter og rygg til å komme seg ned igjen noe som er vel så krevende som turen oppover.
Les mer
Seniortur til Geiranger/Skageflå

Seniortur til Geiranger/Skageflå

  • Tur
  • 01.06.2016 19:22:00
Årets seniortur ble arrangert 25. mai i strålende sommervær. Turen i år gikk til vakre Geiranger. Turen skal fungere som en motivasjon for å trene en hel vinter og vår. Og 17 av våre spreke seniordeltakere var påmeldt turen. På grunn av stor etterspørsel fra andre medlemmer satte vi opp en større buss slik at vi tilsammen ble 37 personer som dro på tur. Og hvilken tur vi fikk.....
Les mer
Seniortrim blogg 2

Seniortrim blogg 2

Forrige bloggen vår handlet om hva seniortrim på Bris er og hvorfor det er bra. Vi har intervjuet Kjell Borgen og Jorunn Bjørkly Bjordal som har gått på trimmen flere år. Her kommer litt om deres opplevelse.
Les mer
Seniortrim

Seniortrim

Seniortrim på Bris er en organisert gruppetime som varer 60 minutt to ganger i uka. Gruppen er for kvinner og menn fra ca. 60 år og oppover. Vi instruktørene går alltid rundt i salen for å se at øvelsene blir gjort riktig. Det er viktig for at kundene skal få god utbytte av treningen.
Les mer
Pilles kostholdstips

Pilles kostholdstips

"Spis mer fisk" sier Helsedirektoratet. Men hvordan gjør man det helt konkret i løpet av en hel uke? Her er Pilles eksempel på oppskrifter for ei uke med gode kulinariske fiskeopplevelser.
Les mer
Snø – til glede eller besvær?

Snø – til glede eller besvær?

  • 01.02.2016 14:50:00
Jeg vil slå et slag for regelmessig styrketrening. Det er vanskelig å øve på snømåking hele året. Men regelmessig og variert styrketrening av store muskelgrupper vil garantert gjøre jobben lettere. Kjernemuskulatur, armer og bein hører med. Det hjelper ikke med 1000 Stikk-ut poeng om du aldri har rotert overkroppen med vektmotstand.
Les mer
Godt nytt år

Godt nytt år

  • 12.01.2016 13:26:00
Da er 2016 i gang, og de fleste har kommet godt i gang med hverdagsrutiner igjen. I vår bransje betyr januar nye medlemmer og fulle gruppetimer. På mange måter trenger vi denne rutinen hvert år for å få budsjettet i balanse. Men som fagpersoner skulle vi jo ønske at trykket hadde vært jevnt hele året.
Les mer
Bris – Ny profil og ny web

Bris – Ny profil og ny web

  • 21.12.2015 13:00:00
Da er det utrolig nok gått 5 år siden vi startet opp Bris. Tiden har gått fryktelig fort, og det har vært en stupbratt læringskurve for oss var med fra starten. De første tre åra hadde vi nok med å hjelpe nye medlemmer i gang med trening og holde hjula i gang. De siste to åra har vi fått mer tid til å få overblikk. Med ny hjemmeside og en tydeligere profil ønsker vi derfor å si noen ord om hva Bris er, og hva vi ønsker å tilby.
Les mer