Våre instruktører er alltid tilgjengelige, og gir deg individuelt tilpasset treningsveiledning til ditt behov.


Bli medlem

Apparattrening
Gruppetrening
PT-timer
Rehabilitering





Apparattrening


I våre flotte lokaler finner du en rikholdig utstyrspark for variert styrke- og kondisjonstrening.

Kjernen i individuell apparattrening er å vite hva man skal gjøre, og å utøve det riktig. Alle medlemmer på Bris får grundig opplæring og et individuelt oppbygd treningsprogram. Med god oppfølging fra våre treningsveiledere justeres og tilpasses programmet over tid. 

Nye medlemmer møtes av en kompetent og erfaren treningsveileder, som har DEG OG DINE BEHOV i fokus fra første økt. Samtale om mål og ambisjoner, kartlegging av eventuelle helseplager, InBody kroppsanalyse og enkel fysisk testing danner grunnlaget for ditt første treningsprogram. 

Det er trygt, motiverende, effektivt og variert å trene på Bris.




Pris fra kr. 490,-

 
 




trening kompetanse
Livsglede - trening


Gruppetrening



Spinning

Spinning passer for alle! 
Det er en svært skånsom og effektiv måte for å trene kondisjon. Våre erfarne spinning-instruktører hjelper deg med riktig innstilling av sykkelen, og tilpasset intensitet for ditt utgangspunkt. I vår moderne amfi-sal har hver enkelt instruktør individuell gjennomføring av timen til god musikk. Aktiviteten varierer gjennom året med ca 5 - 12 økter i uken. Hver spinningtime har en varighet på 45 - 75 minutter.

Grupptrening

Saltrening

Soft flow yoga er en myk og mild form for yoga. Alle stillingene gjøres sittende eller liggende. Alle stillingene holdes i flere minutter. Dette gir mulighet for å tøye og styrke den dyptliggende muskulaturen, bindevev og leddbånd. Økta passer for alle, også som restitusjon eller rehabilitering. Timen er for deg som vil jobbe med økt kroppsbevissthet eller bare få et avbrekk fra din hektiske hverdag!

 

Vinyasa yoga er for deg som ønsker å utføre yoga som en dynamisk yogaform, hvor man får både utfordring, treningseffekt og ro i sinnet. Her flyter vi gjennom ulike sekvenser i takt med pusten. Alle nivå er velkommen så lenge man er flink til å følge/ lytte til sin egen kropp. Vinyasa betyr "pust-synkroniserte bevegelser". Posisjonene settes sammen i myke flytsekvenser som åpner kroppen, øker muskelstyrken, stabiliserer leddene, gir bedre balanse og tøyer og mykgjør hele kroppen. En balansert time der hele kroppen gjennomarbeides. I tillegg til at det legges vekt på riktig utførelse av øvelsene og personlig tilrettelegging, vendes fokuset på tilstedeværelse i øvelsene. Dette gir en økt bevissthet i kroppen og nærvær i det som er her og nå, både på matten og i hverdagen. Timen er aktiv, men virker også beroligende og balanserende for kropp og sinn. Avsluttes med en god avspenning. 


BodyFlow passer for alle! Det er en perfekt blanding av yoga, tai chi og pilates som gjør at du blir konsentrert og avspent. Du trener styrke og fleksibilitet til vakker og harmonisk musikk. Trening forbedrer bevegeliheten og balansen, reduserer stress og spenninger, forbedrer holdingen din og øker konsentrasjonsevnen og den mentale tilstedeværelse.

 

Bris flow er når du ønsker en treningsform ved å bruke kroppen som en helhet for å bli sterk og smidig. Bevegelsene utføres barfot på matte og kan ligne på yoga, pilates og funksjonell fysisk trening. De er smidige, kraftfulle og litt dyriske. Vi avslutter med en liten avspenning. 


Pilates er en effektiv og skånsom treningsform som kombinerer styrke og bevegelighet med fokus på konsentrasjon/ mindfullness, balanse og pust. Dette er en time der hele kroppen er involvert, med hovedvekt på kjernemuskulaturen. Øvelsene styrker og aktiviserer den indre støttemuskulaturen i rygg, mage, bekken, nakke og rundt leddene. Pilates passer for de fleste, uansett kjønn, alder fysisk status og treningsbakgrunn, men anbefales ikke som trening etter svangerskapets 6. mnd. Gravide som ikke har trent pilates før, bør vente til etter fødselen. 

 

Pilates ball er en myk økt som styrker kjernemuskulatur og balansen samtidig som du får trent hele kroppen. Vi legger vekt på god teknikk og flyt i øvelsene, og bruker den store fitnessballen som arbeidsverktøy for å utfordre balansen ytterligere. Vi jobber ut fra de fem grunnprinsippene i pilates; pust, bekkenplassering, ribbenplassering, skulderstabilisering og nakkeplassering. Passer godt for alle uansett utgangspunkt - her kan alle øvelser tilpasses. En artig time der du får senket skuldrene og styrket den viktige kjernemuskulaturen samtidig! Av hygieniske årsaker - ta med håndkle til timen. 

 

Rygg/ nakke med erfarne fysioterapeuter dette er trening som er lavdosert, dvs at det er en enkel og rolig time som passer for de fleste. Fokus er bevegelighet og styrke av muskulatur langs hele ryggsøylen, fra nakke til bekkenområdet. Greie øvelser for de med moderate rygg/ nakkeplager, og god forebygging av slike plager for alle andre!

 

 


Supersirkel er en funksjonell styrketime på totalt 50 minutter. Timen tar for seg øvelser i alle slags former: Kroppsvekt, vektstang, slynge, fitnessball m.m. der alle øvelsene bidrar til å styrke hele kroppen. Treningen er skalerbar og kan alltid justeres etter eget nivå og ønske. Timen inneholder en hoveddel og avslutning. Denne timen er for deg som ønsker effektiv trening med resultater som bidrar til en sterkere og mer funksjonell kropp, samt et friskere hjerte og en bedre hverdagsfølelse.  

 

Styrke, her trener vi funksjonell styrketrening ved hjelp av ulike redskaper; styrkestang, basisball, strikk, hantler m.m. Timen starter med en god strekk, før vi fortsetter med dynamisk oppvarming med uttøyingsøvelser. Øvelsene består av 3-5 sett med 8-12 repetisjoner. En variert og artig time, der du får styrket hele kroppen.  Av hygieniske årsaker - ta med håndkle til timen.

 

Puls styrke Intervallklassse for gøy, enkel og effektiv trening. Det blir helkroppstrening med vekter, strikk, egen kroppsvekt og matte. God oppvarming først og så jobber vi i 20, 30 eller 45 sekunders intervaller - du skal bli sterkere, mer utholdende, sprekere og gladere av denne timen. Ulike øvelser og opplegg hver gang. 


Steppuls styrke intervall er en skikkelig svett og effektiv time der vi kjører annenhver sang med intervalløkter i 3-4 minutter på step og styrkeøvelser med vektstang. Intervalløktene har enkle steg som er bygd opp etter musikken og ingen krevende kombinasjoner. I styrkeøvelsene jobber vi stort sett i 3 serier x 12 repetisjoner. Både intensitet og vektbelastning kan tilpasses eget nivå. Her får du maksimalt utbytte av én times investering i trening! En time som passer best for den som er litt trent fra før. Av hygieniske årsaker - ta med håndkle til timen. 

 

Steppuls express er en skikkelig svett og effektiv halvtime på step. Økta tar enkle steg som er bygd opp etter musikken uten krevende kombinasjoner. Vi skal svette og ha det morsomt i en halvtime. Kombineres fint med timen "styrke". 

 

MRL/ styrke bli svett og ha det morsomt samtidig som du trener! Dette er en time med spesielt fokus på de store musklene i rumpe og lår, samt kjernemuskulaturen i mage/ rygg. Timen er lagt opp med variasjon av nivå med funksjonelle styrkeøvelser som passer for alle. Det legges opp til variert bruk av enkelt utstyr, men mest egen kroppsvekt. Instruktøren fokuserer på kvalitet i gjennomføring av øvelsene. 

 

Styrke overkropp/core dette er en time der fokuset er styrke på overkropp. Det blir kjørt mange øvelser både på store muskelgrupper og kjernemuskulatur. Her får man testet sin utholdende styrke. Timen kan tilpasses ulike nivå, om du er nybegynner eller godt trent.

 

Easy styrke er en enkel og rolig styrketime ledes av fysioterapeut med fokus på styrketrening av hele kroppen. Timen er lavdosert og passer fint for deg med milde til moderate smerter i muskel- og skjelettapparatet. Øvelsene består av kroppsvektøvelser og øvelser med enkelt utstyr i sirkeltreningsformat og kan tilpasses den enkeltes nivå. 

 

Seniortrening er en time satt opp for "godt voksne" (65+), med fokus på å forbedre generell styrke i hele kroppen, kondisjon, balanse, koordinasjon og bevegelighet. Treningsøktene er satt opp på en måte slik at du kan justere tempoet etter ditt eget nivå, med øvelser som skal være hensiktsmessige og gjennomførbare for alle. Øktene varierer mye både i valg av øvelser og type trening, slik at du skal få en gjennomtrent kropp, og forbli motivert til videre trening. Instruktørene vil ha stort fokus på god opplæring ved nye øvelser, samt følge opp at teknikken forblir god på de øvelsene som gjennomføres. 





Pris fra kr. 630,- inkl apparattrening






.

Personlig Trener (PT)


Å trene med en personlig trener (PT) innebærer at du har en egen trener som planlegger treningsøkta di og motiverer deg. Treneren sikrer at du får en trygg, effektiv og strukturert gjennomføring av treningsøkten.

Med PT får du bedre treningsutbytte, raskere fremgang og stor variasjon i øvelsene med fokus på funksjonelle øvelser.


Bruk PT for å komme i gang, komme videre eller komme i mål med treningsprosjektet ditt. Avtale med PT gjør også at du får gjennomført trening selv på dager motivasjonen ikke er på topp.

Alle våre Personlige trenere har betydelig kompetanse og erfaring. Tett samarbeid/oppfølging med din egen trener er en viktig faktor for å velge denne tjenesten.

Bruk oss for å nå DINE mål. 




Pris fra kr. 650,- pr. time

Pris kr. 6000,- for 10 timer






Rehabilitering

I løpet av livet vil de fleste oppleve skade/plage med nedsatt funksjonsnivå. Sykdom eller skade setter den fysiske kapasiteten tilbake. Riktig tilpasset trening har godt dokumentert effekt i forhold til de fleste helseplager/symptomer. For kronikere er trening viktig for å bremse / stoppe sykdomsutvikling, bedre funksjon, og å lindre smerter og symptomer.







 

Før operative inngrep er det viktig å styrke og optimalisere muskelfunksjonen rundt skadestedet. Dette gir raskere rekonvalesent og ofte bedre sluttresultat i rehabiliteringen. Vi har kvalifiserte veiledere og instruktører som hjelper deg med denne treningen.





Pris fra kr. 600,- pr. time

 



kompetanse rehabilitering
Livsglede - Rehabilitering

Åpningstider trening

  Åpningstid Bemannet
Mandag  06.00 - 23.00  08.00 - 20.00 
Tirsdag 06.00 - 23.00 08.00 - 20.00 
Onsdag 06.00 - 23.00 08.00 - 20.00 
Torsdag  06.00 - 23.00  08.00 - 20.00 
Fredag  06.00 - 23.00  08.00 - 20.00 
Lørdag  08.00 - 22.00  09.00 - 13.00 
Søndag  08.00 - 22.00  Ubemannet 

Egne åpningstider gjelder for høytider, se info lengre opp.

Bris Trening

Gideonvegen 1
6412 Molde
 71 20 33 00
 post@bris-trening.no
 Bris på facebook
 Bris på instagram

Bris Fysioterapi

Gideonvegen 1
6412 Molde
Åpningstid: 08.30 - 16.00
 71 20 33 00
 post@bris-fysio.no