Kundeservice

Hva kan vi hjelpe deg med? 

På disse sidene finner du svar på de vanligste spørsmålene våre kunder og medlemmer har.

Vanlige spørsmål og svar

Generell informasjon

Hva er åpningstidene?

BRIS TRENINGSSENTER

Åpningstider (nøkkelkort)

Man-Fre: 06:00 - 23:00

Lør-Søn: 08:00 - 22:00

Utenfor bemanningstiden bruker du nøkkelen din for å komme inn på senteret.


Bemannet resepsjon (1. juni - 31. august 2024)

Mandag: 16.00 - 19.00

Tirsdag: 09.00 -12.00 & 16.00 - 19.00

Onsdag: 16.00 - 19.00

Torsdag: 16.00 – 19:00

Telefontid Trening (71 20 33 00, tastevalg 1):

Mandag: 16.00 - 19.00

Tirsdag: 09.00 -12.00 & 16.00-19.00

Onsdag: 16.00 - 19.00

Torsdag: 16.00 - 19.00

Fredag: 09.00 - 12.00

Telefontid Fysioterapi (71 20 33 00, tastevalg 2):

Alle hverdager mellom 09.00 - 15.00

BRIS FYSIOTERAPI

Åpningstider

Man-Fre: 08:00 - 16:00

Telefontid (71 20 33 00, tastevalg 2):

Fysioterapi: hverdager 09-15. Stengt på helg

E-post

fysio@bris-trening.no (besvares mandag - fredag innenfor åpningstid)

Adkomst og Parkering

BRIS Trening og BRIS Fysioterapi holder til i 2. og 3. etasje i Akterseilet, i samme bygg som Moldebadet og Seilet Spa.

Hovedinngangen vår er i 3. etasje.

Vi har adkomst med trapp og heis direkte opp til inngangen.

Det finnes sykkelparkering og parkeringsplass for bil rett utenfor våre lokaler, hvor du kan betale direkte på automat eller ved hjelp av EasyPark-appen.

For informasjon om parkeringstider og pris, les mer på Molde Kommune sine hjemmesider (scroll deg ned til Reknesplassen, Aker stadion, Moldebadet, Scandic Seilet, Molde sykehus)

https://www.molde.kommune.no/vei-transport-og-parkering/parkering/priser-for-parkering/

Hvordan kan jeg bli medlem?

Du kan enkelt melde deg inn på Bris-trening.no, ved å klikke deg inn på «Bli medlem», og deretter velge det medlemskapet du ønsker. 


Ved innmelding på nett påløper vår innmeldingskostnad automatisk, som inkluderer en oppstarttime på ca. 60-90 minutter sammen med en kompetent trener. I tillegg er det inkludert en oppfølgingstime på inntil 30 minutter.

Eventuelle kampanjer legges inn automatisk ved innmelding.


Vi advarer mot at det kan medføre utestengelse dersom du velger et medlemskap som ikke gjelder for deg, eksempelvis at du velger et studentmedlemskap uten å være student. Du plikter også å gi beskjed til oss så snart du ikke lenger er student (ungdom eller ufør), slik at vi kan få oppdatert din kontrakt. Dette gjelder for alle våre medlemskap.

Du kan lese mer om alle våre medlemskap her.

Hvilke medlemskapstyper har dere?

Vi tilbyr ulike medlemskap til ulike grupper. Våre standardmedlemskap inkluderer:

1) apparattrening

2) apparattrening + gruppetimer, og 

3) apparattrening + gruppetimer + Moldebadet. 


Du kan velge mellom 12 mnd bindingstid (billigst) eller et løpende medlemskap. 

Vi har også et eget Ungdomsmedlemskap for ungdom i alderen 13-15 år.

I tillegg tilbyr vi rabatterte priser på medlemskap til senior (65+), student og ufør. 


Les mer om våre medlemskap HER

Regler hos BRIS

Når du melder deg inn på Bris Treningssenter blir du en del av et team, der kultur-bygging, god helse, tett oppfølging og samhold står i fokus. Vi har noen enkle regler vi vil at du skal følge:

  • Alltid sjekk inn med nøkkelen din i resepsjonen
  • Rydd og vask etter deg
  • Ha respekt for de andre i senteret
  • Unngå bråk og støy
  • Tren med omhu
  • Smil og vær glad.

Hva er en oppstartstime?

En oppstartstime inkluderer følgende:

1.    Introduksjonstime (60-90 min) sammen med en trener, der du får satt opp et individuelt tilpasset treningsprogram etter dine mål, behov og ønsker.

2.    Opplæring og gjennomgang av oppsatt treningsprogram

3.    Oppfølgingstime etter 6-8 uker (30 min) for justering av program

Renhold og smittevern

På Bris har vi stort fokus på renhold. I tillegg til våre daglige renholdsrutiner, oppfordrer vi alle våre medlemmer til å holde det rent og ryddig rundt seg. Dette kan gjøres ved å rydde på plass utstyr man har benyttet seg av, ta med egen håndduk, vaske apparater etter bruk, holde seg hjemme ved sykdom og sprite hendene ved ankomst. 

Du kan lese informasjon om gjeldende renholds- og smittevernregler for deg som medlem her


Se våre informasjonsplakater rundt omkring i senteret for ytterligere informasjon.

Mitt medlemskap

Hvordan logger jeg inn på Min Side?

Som medlem av BRIS Trening har du tilgang til "Min Side", hvor du blant annet kan finne informasjon om ditt medlemskap, se fakturahistorikk, opprette avtalegiro, samt hente ut besøksstatistikk.

For å logge inn på mine sider, må du trykke på "Min Side" oppe i høyre hjørne.

Logg inn med ditt medlemsnummer og passord (fødselsdato 6 siffer første gang, med mindre du har endret passord)

Husker du ikke medlemsnummeret eller passordet ditt, les veiledning under.


Min side - Glemt medlemsnummer / passord

Dersom du ikke husker medlemsnummeret eller passordet ditt for innlogging til "min side" kan du trykke "Glemt brukernavn/passord?" og få tilsendt ditt medlemsnummer og eventuelt passord for innlogging.

Velg Motta brukernavn/passord på e-post eller SMS og husk å huke av "lag nytt passord" om du ønsker nytt passord.

Husk at du må benytte samme e-post adresse som du har benyttet når du registrerte deg hos oss. Dersom du må endre e-post, for eksempel dersom e-post adressen du brukte tidligere ikke eksisterer lengre, send oss en mail på post@bris-trening.no så oppdaterer vi e-posten din slik at du kan forsøke igjen.

Hvordan bruker jeg medlemsfordelene mine?

Som Bris-medlem har du en rekke medlemsgoder (Les mer under). 

Medlemsgodene innebærer blant annet rabatterte priser hos ulike aktører, eksempelvis på kafé, restaurant, sportsbutikk, tannlege, o.l.

For å benytte deg av dine medlemsgoder må du fremlegge et bevis på at du er Bris-medlem hos de aktuelle aktørene. Dette gjøres på følgende måte:

  1. Gå inn på Bris-trening.no
  2. Klikk på «Min side»  fra menyen
  3. Logg inn med ditt medlemsnummer og passord (fødselsdato 6 siffer første gang, med mindre du har endret passord)
  4. Trykk på "kontrakt" og fremvis dette ved betaling.

Hvilke medlemsfordeler har jeg?

Som medlem av BRIS Trening får du en rekke medlemsfordeler hos flere lokale samarbeidspartnere.

Ved fremvisning av gyldig medlemsbevis får du blant annet:

  • Fole Godt: Alle Bris-medlemmer med en gyldig kontrakt får 20% rabatt på alle egenproduserte varer hos Fole Godt
  • Intersport Roseby: Alle Bris-medlemmer med en gyldig kontrakt får 20% rabatt på treningsklær, sko og treningsutstyr hos Intersport Roseby
  • Glass: Alle Bris-medlemmer med en gyldig kontrakt får 15% rabatt på Pizza på Glass. NB! Gjelder ikke på lørdager.
  • Tannlegene i Myrabakken: Alle Bris-medlemmer med en gyldig kontrakt får 15% rabatt på årlig undersøkelse hos Tannlegene i Myrabakken
  • Olivenlunden: Alle Bris-medlemmer med en gyldig kontrakt får 10% rabatt på hele butikken til Olivenlunden på Roseby

I tillegg får alle BRIS-medlemmer 10% rabatt på undersøkelse og behandling hos BRIS Fysioterapi.

Vi håper at du som Bris-medlem kan nyte godt av disse godene.

Det skal lønne seg å være Bris-medlem!


Hvordan booker jeg gruppetimer?

Dersom du har et medlemskap som inkluderer gruppetimer, kan du enkelt melde deg på ønskede timer på vår hjemmeside. På forsiden av hjemmesiden gjør du følgende: 

  1. Klikk deg inn på «Book gruppetime». 
  2. Logg deg inn med ditt medlemsnummer (som du får ved innmelding eller ved å spørre en av våre ansatte/sende oss en mail) og fødselsdato 6 siffer. 
  3. Når du er innlogget kan du melde deg på ønskede timer ved å klikke på «+»-tegnet som står helt til høyre på linjen til den aktuelle gruppetimen. Når «+»-tegnet endres til et «-»-tegn, er du påmeldt timen. 


OBS! Husk å endre passordet ditt etter første innlogging. 

Hva er reglene for bestilling / avbestilling av gruppetimer?

Booking av gruppetimer åpner kl. 07:00 dagen før timen skal gjennomføres. Ønsker du å delta på en time som går kl. 18:00 på torsdag, kan du melde deg på denne timen kl. 07:00 på onsdag.

Avbestilling av timer skal skje senest to timer før timen går, slik at den som står på venteliste får mulighet til å delta. Dersom ikke møtt til påmeldt time gjentatte ganger risikerer du utestengelse. 

Hvordan kan jeg endre medlemskapet mitt?

Dersom du ønsker å endre medlemskapstype, trenger vi at du enten kommer innom for å skrive ny kontrakt på nytt medlemskap, eller sender oss en detaljert mail til post@bris-trening.no med informasjon om hvilket medlemskap du ønsker å endre fra og til, samt fra hvilken dato.

Vi vil informere om at du forhåndsfaktureres hos oss, og at endring av medlemskap må skje før den 20ende i måneden, slik at medlemskapet skal kunne endres fra påfølgende måned.

Det påløper ingen ekstrakostnader ved endring av medlemskap, og endringen kan skje i løpet av bindingstiden din.

Trening på sommer og i ferier

Mange trekkes ut i naturen på sommerhalvåret, noe som er forståelig. Tross dette, vet vi av erfaring at det i tillegg til finværsdager, ofte blir en del regnværsdager, også på sommeren. Da kan det være fint å ha et alternativ til å holde formen vedlike innendørs. Vi vil minne om at én fullkropps-styrketreningsøkt (1 time) i uka, vil være tilstrekkelig for å opprettholde muskelstyrken gjennom sommeren, og sørge for at grunnlaget vedvarer til Høstsesongen sparkes i gang. Vårt råd er derfor klart og tydelig: Hold deg aktiv også gjennom sommeren.

Kan jeg fryse medlemskapet mitt?

På samme måte som ved utmelding, kan du be om å fryse medlemskapet ditt ved å sende oss en mail med fullt navn og ønskede datoer for frys til post@bris-trening.no. Du må gi beskjed om frys før den 20.ende i måneden, dersom du ønsker fryst medlemskap den påfølgende måneden. Dersom dette ikke gjøres, vil du belastes for den kommende måneden. 


Ved et løpende medlemskap kan du fryse medlemskapet ditt når som helst, og i opptil 3 mnd hvert år. Ved 12 mnd binding kan du ikke fryse medlemskapet ditt før bindingstiden din er over. Så snart bindingstiden på 12 mnd er over, kan du fryse medlemskapet ditt i opptil 3 mnd hvert år. 


Vi minner om at du ved et fryst medlemskap i tillegg til å ikke kunne benytte deg av våre treningsfasiliteter, heller ikke kan delta på våre årlige gratis felles fjellturer, eller benytte deg av dine medlemsgoder.

Hvordan kan jeg si opp medlemskapet mitt?

Skulle du av ulike årsaker ønske å melde deg ut, kan du sende oss en mail til post@bris-trening.no med fullt navn og hvilken dato medlemskapet ønskes avsluttet fra. 

Vi gjør oppmerksom på at vi ikke godtar oppsigelser sendt via facebook eller instagram.

Det er ikke mulig å avslutte et medlemskap der du fortsatt befinner deg i bindingstiden. Eks: Dersom du melder deg inn den 01.01.20 med et medlemskap som har 12 mnd binding, er det først mulig å avslutte dette medlemskapet i januar 2021. 

På Bris forhåndsfaktureres treningsmedlemskapet ditt, dvs at du i slutten av hver måned betaler for kommende måned. Vi opererer med det vi kaller “1 mnd oppsigelsestid”, som vil si at du ved utmelding betaler for påfølgende måned. Dersom du eksempelvis melder deg ut 5. august, blir din oppsigelsesmåned september.

Betaling og fakturering

Når trekkes fakturaene?

Hos oss går fakturatrekket den 25. hver måned, der du betaler for kommende treningsmåned.

Hvor får jeg første faktura etter innmelding?

Denne blir tilsendt på epost til deg. Har du ikke mottatt denne, sjekk søppelposten din. Ligger den ikke der heller, ta kontakt med oss snarlig. Da kan det hende det ligger feil epost-adresse inne i vårt system.

Første betaling og avtalegiro?

Ved innmelding på nett trekkes du automatisk for de to første kalendermånedene. Dvs at ved innmelding f.eks 01. oktober, betaler du for perioden 01/10 – 30/11. Ved innmelding 20. oktober, betaler du for perioden 20/10 – 30/11. Du oppretter selv avtalegiro i nettbanken. I tillegg vil du på samme betaling trekkes automatisk for oppstartspakken (Oppstartstime, oppfølgingstime og medlemsnøkkel).

 

Ved innmelding ved kontraktskriving sendes første faktura til deg på mail. Deretter betaler du denne i nettbanken, og oppretter avtalegiro, slik at fremtidige trekk går automatisk.

Jeg trekkes ikke for medlemskapet mitt hver måned?

Dette kan komme av at det ikke har blitt opprettet an avtalegiro i nettbanken din. Dette kan enkelt gjøres ved første betaling (Da får du normalt spørsmål om du ønsker å opprette avtalegiro i nettbanken), eller ved å opprette avtalegiro manuelt i nettbanken din. Husk å bruk riktig KID og kontonummer. Du kan også benytte deg av E-faktura om du heller ønsker det. Opprettes også i nettbanken din.

Jeg har opprettet avtalegiro, men trekket går fremdeles ikke automatisk?

Det kan ta litt tid før avtalegiroen aktiveres. Dersom avtalegiroen ble opprettet for lang tid siden, men trekket går fortsatt ikke automatisk: Forhør deg med banken din om alt er i orden, og ta kontakt med oss så snart som mulig deretter. Da kan det være en feil i vårt system.

Hvor får jeg faktura for PT-Timen jeg nettopp hadde / kurset jeg meldte meg på?

Disse fakturaene sendes til deg på e-post. Ved større betalinger, som f.eks ved kursdeltakelse eller PT-pakker, kan vi dele opp fakturaen etter ditt ønske.

Adgang og nøkkel

Tilgang etter innmelding

Som medlem kan du benytte våre lokaler innenfor hele vår ubemannede åpningstid ved hjelp av din MyWellness-nøkkel (se øverst på våre sider for oppdaterte åpningstider). 

For deg som er nytt medlem og ikke har mottatt MyWellness-nøkkel før, kan du de første 14 dagene etter innmelding få tilgang til våre lokaler ved å benytte en tidsbegrenset adgangskode (ditt mobiltelefonnummer 8 siffer) for å åpne døren.


For deg som har vært medlem hos oss tidligere, kan du benytte din eksisterende MyWellness-nøkkel for å åpne døren og få tilgang til senteret igjen. Merk at dersom du ligger registrert med nøkkel i vårt system fra tidligere, vil du ikke bli tildelt en midlertidig adgangskode etter ny innmelding.


Du får beskjed per SMS, når MyWellness-nøkkelen din er klar til å hentes i resepsjonen, innen 14 dager etter innmelding.


Når får jeg nøkkel?

Du får beskjed per SMS, når MyWellness-nøkkelen din er klar til å hentes i resepsjonen, innen 14 dager etter innmelding.

Husk at for deg som har vært medlem hos oss tidligere, kan du benytte din eksisterende MyWellness-nøkkel for å åpne døren og få tilgang til senteret etter ny innmelding. 


Nøkkelen min fungerer ikke. Hva skal jeg gjøre?

En nøkkel som ikke fungerer i inngangsdøra, kan forårsakes av flere ting.

Den vanligste årsaken til at nøkkelen ikke fungerer i inngangsdøren, er at du har et utestående faktura hos oss som ikke er blitt betalt eller registrert i våre systemer.

  1. For å sjekke om dette er tilfelle, trykk på "mine sider" øverst til høyre på hjemmesidene våre.
  2. Logg inn med ditt medlemsnummer og passord (ved problemer / spørsmål om innlogging les om "min side" i denne kategorien).
  3. Velg "Mine fakturaer" 

Mine fakturaer-knappen på mine sider.

Du får nå se oversikt over dine betalte fakturaer og eventuelt utestående fakturaer. Har du en ubetalt faktura og denne er forfalt med et visst antall dager, vil nøkkelen lyse rødt i døra inntil denne er registrert innbetalt i våre systemer.

Når du har betalt fakturaen i din nettbank, send gjerne kopi av kvittering fra nettbanken til vår e-post post@bris-trening.no for å gjøre saksbehandlingen lettere. Vi gjør oppmerksom på at det gjerne tar noen virkedager før innbetalingen blir registrert i våre systemer.

Andre årsaker til at nøkkelen ikke fungerer: 

  • En innbetaling har blitt gjort uten riktig KID-nummer. Dersom dette er tilfellet trenger vi at du sender oss kvittering på aktuell innbetaling per epost, post@bris-trening.no
  • Nøkkelen har ikke blitt tilordnet ditt navn i vårt system. Dette skal normalt skje ved innmelding eller på oppstartstimen.

Personlig trening

No items found.

Fysioterapi

Hvordan bestiller jeg time?

For å bestille time hos en av våre fysioterapeuter har du flere alternativer:

  1. Besøk bookingsiden vår, hvor du enkelt kan bestille en time som passer via vår online booking.
  2. Ring 71203300 og velg tastevalg 2 for å komme i kontakt med en av våre fysioterapeuter. Får du ikke svar, ringer vi deg tilbake.
  3. Send en e-post til fysio@bris-trening.no med din forespørsel. ,

Skjermbilde av vår online booking

Samarbeider dere med forsikringsselskap?

BRIS fysioterapi har avtale med de største norske forsikringsaktørene, deriblant Storebrand, Fremtind, DNB, Vertikal Helse (IF), Gjensidige med flere.

Avhengig av avtalen med ditt forskringsselskap, bestiller enten forsikringsselskapet time på dine vegne, eller ber deg om å bestille time selv.

Bestiller du time selv, må du huske å ta med betalingsbekreftelse fra ditt forsikringsselskap til første time.

Ved spørsmål ta gjerne kontakt med oss på telefon 71203300 (tastevalg 2).

Trenger jeg henvisning fra lege?

Hos oss er prisen den samme med og uten henvisning fra lege. Du trenger derfor ikke henvisning fra lege for å komme til oss.

For informasjon om våre priser vennligst se her.

Hva er reglene for avbestilling av fysioterapi?

Avbestilling av fysioterapi-timer må skje senest innen 16.00 dagen før din fysioterapi-timen.

Avbestilling senere enn dette kan medføre gebyr for sen avbestilling.

Øvrige spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurte på?

Dersom du ikke fant svar på det du lurte på på disse sidene, er du velkommen til å ta kontakt med oss.

Send oss en e-post til post@bris-trening.no eller ring 71 20 33 00, tastevalg 1 innenfor våre bemannede åpningstider.